Stoer kaartspel: NOX (recensie)

Elke nacht hebben Alphonse, Ramon en Jack ruzie over wie van hen de meest gewiekste schurk is. Wie doorkruist de plannen van zijn medespelers en behaalt daarbij de meeste punten?
Speel elke beurt één kaart bij jezelf voor flink wat punten, of bij een tegenstander om aan zijn score te rammelen. Let wel goed op dat je alle drie de kleuren hebt liggen aan het eind van het spel, anders vang je alsnog bot!

8+
3 – 6 Spelers
Speelduur: 20 minuten

Dit spel trekt zeker direct de aandacht door zijn opvallend stoer ogende uiterlijk. Op het doosje staan namelijk drie doodshoofden. Iets wat in elk geval bij onze zoon en onze oudere nichtjes de aandacht trok. Het spel werd er dan ook direct bij gepakt en bekeken. Direct vielen de speelkaarten op; door de zwarte achtergrond, lijken de dooshoofden echt op te lichten en dus moest dit wel een heel cool spel zijn!

Ze besloten dan ook direct het spel te spelen. Het bleek dat ze geen hulp nodig hadden met de spelregels, wat betekent dat deze duidelijk beschreven waren én niet al te moeilijk zijn. Het enige waar je even in moet komen, is het tactische gedeelte: wanneer leg je een kaart bij jezelf neer en wanneer kun je een kaart beter bij één van te tegenstanders leggen? Maar als je een paar spelletjes hebt gespeeld, zul je merken dat je hier steeds beter in wordt en er dus steeds vaker in slaagt om de tegenstanders dwars te zitten.

Doel van het spel is om als eerste 150 punten te verzamelen (je moet dus meerdere rondes spelen) óf 100 punten als je het variant op dit spel speelt. Over het algemeen duurt het zo’n 15 -25 minuten voordat één van de spelers dit aantal punten heeft behaald. Mocht je liever wat korter spelen, dan kun natuurlijk ook afspreken dat je speelt voor minder punten.

Een geweldig spel, dat hier thuis met open armen werd ontvangen! Het spel is niet alleen heel erg leuk om te spelen, maar ziet er ook eens heel leuk en stoer uit. Dit spel is dan ook een absolute aanrader!

Kijk voor meer spellen op www.whitegoblingames.nl