Lang Leve Fantasia : Mega Magische Jubileumeditie (recensie)

Dit is het grootste boek dat Geronimo ooit over Fantasia heeft geschreven! En het is echt, echt ENORM is (41,4 x 46 cm)! In dit gi-ga-spannende verhaal vertelt Geronimo over zijn allereerste reis naar Fantasia en wie hij daarbij allemaal leerde kennen. Vlieg mee terug naar hoe het allemaal begon … Lang Leve Fantasia is een uniek verzamelaarsobject vol met spelletjes, prachtige plaatjes en een geurbladzijde!

Het eerste wat ik dacht toen ik dit boek zag was: “Super leuk! Maar waar moet je zo’n groot boek ooit neerzetten? In de boekenkast bij ons thuis past zo’n boek in elk geval niet”. Ook de prijs van €69,95 is wel erg veel geld voor een boek. Zelfs als het zo’n gaaf boek is als dit. Want dit boek is echt GIGA GIGANTISCH LEUK en zeker een collectors item! Maar wat kun je nou verwachten van zo’n giga-grote Fantasia boek?

Eén ding is zeker; door het mega formaat van dit boek, trekt het niet alleen de aandacht van de Fantasia fans, maar van iedereen. Het verhaal gaat over een mysterieuze advertentie die Geronimo in de krant ziet staan en gaat over een gouden ring met zeven kostbare stenen. Degene die die steen in zijn bezit heeft, moet naar een geheime locatie komen, mét de ring. Waar die locatie is, zal diegene zelf moeten zien uit te vinden…

Je kunt het al raden; het is Geronimo die deze ring vind en daarmee in een spannend avontuur beland. Het verhaal is al mega-leuk, maar door het grote formaat lijkt het verhaal veel meer tot leven te komen.
Daarnaast is het aan de lezer de taak om van alles te zoeken op diverse pagina’s. En kun je in het boek zelfs leuke ‘bord’spellen doen!

Dit boek zorgt zeker weten voor uren lees-, kijk- en zoekplezier. Je wordt als het ware meegezogen in het verhaal. Wel moet je het boek op tafel of op de grond leggen om dit boek te lezen en te bekijken, want op schoot of in bed lezen, gaat niet echt met dit mega grote boek. Maar dit is beslist het beste Fantasiaboek ooit!
Lang Leve Fantasia Geronimo Stilton