Handboek voor tienermeiden (recensie)

Handboek voor tienermeiden is hét meegroeiboek voor meiden tussen de 12 en de 17 jaar. Maar ook ideaal voor moeders die niet altijd het juiste antwoord hebben op vragen van hun dochter.

Je staat aan het begin van de puberteit, of zit er al middenin. Er gebeurt opeens van alles in je lijf waardoor je je anders voelt en er anders uitziet. En dat kan verwarrend zijn. Je wordt voor het eerst ongesteld, krijgt haargroei op allerlei plekken en puisten… Maar geen reden tot paniek, je bent niet de enige die hier doorheen gaat! Natuurlijk kun je hier heel veel over vinden op het internet, maar waar begin je tussen die stortvloed aan informatie? En is het wel betrouwbaar? Dit boek staat vol met eerlijke en praktische informatie over alles wat je wilt weten, maar niet durft te vragen, of waar je het met je ouders ab-so-luut niet over wilt hebben. En vertellen meiden van 13 tot 24 jaar zelf hun verhalen over allerlei onderwerpen waar je mee te maken krijgt: over school, vriendschap, verliefd worden, daten, seks, alcohol en drugs.

Wat is dit een super goed en informatief boek voor meiden van 12 – 17 jaar! Meiden kunnen in dit boek allerlei informatie vinden over echte meiden-dingen zoals menstruatie, de borsten, haargroei, zweten, seks, anti-conceptie, school, hoe om te gaan met social media, alcohol, drugs, roken en meer.

Onze dochter is nog iets te jong voor dit boek, maar ik weet zeker dat ze over een paar jaar veel aan dit boek kan hebben. Dit boek biedt op een leuke en vlotte manier informatie over belangrijke onderwerpen, die in de puberteit voorbij komen. Daarnaast wordt de nodige humor gebruikt, om het boek luchtig te houden.
Ook staat er bijvoorbeeld in hoe je ‘Nee’ zegt (tegen drugs en alcohol, maar ook hoe je nee zegt tegen seks).

Ik raadt dit boek aan alle meiden van 12 – 17 jaar, omdat hier alles in staat wat je als puber zijnde wilt weten. Natuurlijk kun je bij de ouders terecht of informatie op internet zoeken. Maar sommige dingen wil je gewoon niet met je ouders bespreken en op internet lees je vaak tegengestelde dingen, waardoor je niet meer weet, wat nou waar is. En dan biedt dit boek zeker een uitkomst!
Handboek voor tienermeiden – Daphne Loudar