Gezelschapsspel: Toffe Turner (recensie)

Tijdens het unieke spel Toffe Turner bepalen spelers zelf de snelheid en het ritme waarmee de turner aan de hoge rekstok zwaait. Als je op het juiste moment op de knop drukt, laat de turner los en maakt de perfecte landing. Maar wat is het juiste moment? Probeer het en vind het uit! Laat hem met z’n voeten op de mat landen om te winnen. Je kan het spel alleen spelen, 1 tegen 1 of daag vrienden uit voor een echt turn toernooi! In de spelregels vind je tips om de perfecte score van 100 punten te halen.

8+
Spelers: 1 of meer
Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Toen de kinderen dit spel zagen, wilden ze dit spel direct spelen. Het spel in elkaar zetten was zo gebeurd en de spelregels zijn kort en simpel, waardoor we vrijwel direct met het spel konden beginnen.

Doel van het spel is om de Toffe Turner met beide benen op de mat te laten landen. Dit doe je door steeds op de gele knop te drukken en dan op het juiste moment op de rode knop te drukken, zodat de Toffe Turner los laat en met beide benen op de mat belandt.
Oké, dat is dus de bedoeling. Maar het werd ons al snel duidelijk dat dit niet zo makkelijk is als het lijkt….Ten eerste moet je uit zien te vinden, wanneer je precies op de gele knop moet drukken. Want doe je dit op het verkeerde moment, dan remt de Toffe Turner juist af, in plaats van dat hij harder gaat zwaaien. Heb je dit – na veel oefenen – door, dan moet je nog op het juiste moment op de rode knop drukken. Alleen dan zal de Toffe Turner met beide benen op de mat komen. De rode knop werkt echter alleen als de Toffe Turner hoog genoeg is.

Inmiddels hebben we dit spel een paar weken in huis. Ik heb het spel bewust al die tijd op de kast staan, zodat we het spel sneller tussendoor even pakken om te proberen. Zowel  mijn man, de kinderen en ikzelf hebben dit spel inmiddels heel vaak gespeeld. Maar zelf na vele malen oefenen blijkt het gewoon een moeilijk spel te zijn.
Inmiddels weten we hoe de gele knop werkt en krijgen we Toffe Turner snel aan het zwaaien, maar die rode knop blijft moeilijk. In al die keren is het maar één keer gelukt om de Toffe Turner met 2 benen op de mat te laten landen. Meestal valt de Toffe Turner op of naast de mat…

Voor ons is dit spel dus geen succes. We zijn er dan eigenlijk ook wel klaar mee. Maar misschien zijn wij hier gewoon niet behendig genoeg voor en lukt het andere spelers juist wel om de Toffe Turner met beide benen op de mat te laten landen. Geef in elk geval niet zomaar op: door veel te oefenen zal het je steeds beter lukken om de Toffe Turner te laten zwaaien en te laten springen!
Toffe Turner – Hasbro

Bestel dit spel hier bij Bol.com