Fantasia XII – Het Vlammenravijn (recensie)

Tijdens een training om Ridder van het Licht te worden, krijgt Geronimo te horen dat Florina een dochtertje heeft gekregen: prinses Alina. Helaas is er ook slecht nieuws … baby Alina blijkt ontvoerd te zijn en Florina is ontroostbaar. Gewapend met het Zwaard van Licht trekt Geronimo eropuit om Alina te vinden. Al snel komt hij erachter dat Graaf Ravenzwart, de heer van het donkerste duister, er iets mee te maken heeft. En dat kan niet veel goeds betekenen, want Ravenzwart is getrouwd met de kwaadaardige tweelingzus van Florina. Ken je Evilina de Fleur nog uit Fantasia IX? Als zij verschijnt, kun je er zeker van zijn dat het echt levensgevaarlijk wordt!

Dat de Fantasia boeken populair zijn, bleek wel toen we dit boek bij de bieb hadden geleend. Alle exemplaren waren uitgeleend, dus we moesten dit boek reserveren. En we konden het boek om dezelfde reden niet verlengen. Gelukkig hadden we al vrij snel een ander exemplaar via de bieb.
Omdat ik nog niet veel kan lezen, gebruik ik dit keer een gedeelte van het boekverslag van onze zoon:

Geronimo wordt op missie gestuurd om Allina te zoeken. Dat is de dochter van Floriane. Want ze is weg, waarschijnlijk ontvoerd door de zwarte raaf. Ze zoeken overal en komen langs allerlei gevaren. Ze komen langs de spinnen, die lusten je rauw. En langs de zeepiraten. Tenslotte komen ze bij de vulkaan, waar Geronimo in gevecht komt met Nebula, dat is een soort gedaante-verwisselaar. Hij kan iedereen worden die hij wil. Maar Geronimo gooit het kristal in de vulkaan. Dat is om Nebula te verslaan. Het lukt net op tijd.  Geronimo gaat terug naar het Kristal Kasteel van Florina om te vertellen dat hij haar dochter niet terug heeft gevonden…..

Net als alle andere Fantasia boeken, vindt onze zoon ook dit fantastisch leuk! Het verhaal, maar ook zeker de extra’s (geuren, 3D-illustraties enz.) maken de Fantasia boeken zo leuk. Nu hopen dat er snel een Fantasia XIII komt!