Een website maken voor kids voor dummies (recensie)

Wil je graag jouw eigen unieke website ontwerpen? Dit boek bevat zes makkelijk te volgen projecten waarmee je praktische en creatieve websitebouwvaardigheden aanleert. Zo leer je de juiste soort site te kiezen bij het onderwerp van je website, een moodboard te maken om je creatieve ideeën vorm te geven, HTML én CSS te gebruiken en foto’s, video’s en andere widgets toe te voegen aan je site. Van plannen tot perfectioneren, met dit boek doorloop je alle fasen van het maken van een eigen website!

Niet alleen volwassenen, maar ook kinderen kunnen een eigen website maken! In dit boekje wordt alles uitgelegd, over hoe je een eigen website kunt maken. Het begint bij het begin: welk onderwerp kies je en hoe surf je veilig op internet? Daarna ga je aan de slag met je site en leer je hoe je een startpagina maakt en vervolgens subpagina’s. Ook komt het maken van een wireframe aan bod en leer je hoe je een styleguide maakt.
Tot slot leer je hoe je je website aantrekkelijk kunt maken voor bezoekers en hoe jouw website zichtbaar wordt.

Een handig en leuk boekje voor kinderen (maar ook voor menig volwassenen) die graag een website willen maken, maar niet echt weten hoe ze dat moeten doen. Dit boekje geeft stap voor stap uitleg over hoe je te werk moet gaan. De teksten zijn duidelijk en de vele plaatjes zorgen voor een goed beeld, van wat wordt bedoeld.

Wie dit boekje leest, kan aan de slag gaan met zijn/haar eigen website. Leuk om te lezen, maar nog leuker om het geleerde in de praktijk te brengen!
Een website maken voor kids voor dummies
Greg Rickaby