Britt & Esra – Safari te paard (recensie)

Voor Britt en Esra komt een droom uit: ze gaan een paar weken logeren bij een vriendin in Zuid-Afrika, die in een nationaal park te midden van de wilde dieren woont. Britt en Esra gaan te paard op safari en kunnen zelfs een babyolifantje van dichtbij zien. Maar dan breekt er plotseling paniek uit in de kudde olifanten én bij de mensen die naar de olifanten kijken. Wat is er aan de hand?

In Safari te paard gaan Britt en Esra naar Zuid Afrika. Wie Britt en Esra – oftewel PaardenpraatTV – volgt, weet dat Britt & Esra onlangs daadwerkelijk naar Zuid-Afrika zouden gaan. Maar dat dit door omstandigheden helaas op de dag zelf uitgesteld moest worden. We wensen bij deze Britt en haar familie dan ook heel veel sterkte met dit grote verlies.

In dit boek heeft het bekende fotomodel Bibi de meiden uitgenodigd om een week in Zuid-Afrika te logeren. Dit als dank voor hun eerdere hulp in de Belgische Ardennen (te lezen in deel 4 van deze serie: Britt & Esra – Het paard zonder ruiter)
Tijdens een paardrijtocht ontdekken ze een baby olifantje die dringend hulp nodig heeft. Toevallig is er ook net een filmploeg aanwezig. Zij willen de redding én verzorging van het baby-olifantje filmen. En dus vragen ze als de meiden nogmaals voor de camera willen doen alsof ze het olifantje vinden. Op die manier kunnen ze alles vanaf het begin (het vinden van het olifantje) tot en met de verzorging van het olifantje ‘filmen’ d.m.v. montage. Maar is de hele filmploeg wel te vertrouwen?

Wederom een spannend avontuur voor Britt en Esra. Dit keer speelt het avontuur zich af in Zuid-Afrika. De meiden genieten van het Afrikaanse landschap, inclusief de wilde dieren die hier leven. Het vinden van een baby zwak baby olifantje is het begin van een nieuw en spannend avontuur…

Fans van PaardenpraatTV én van deze boekenserie weten het al lang: de boeken in deze boekenserie is een must-have voor alle fans van Britt en Esra! Onze dochter leest deze boeken dan ook keer op keer. Zelf vind ik het ook erg leuk om deze boeken te lezen. Leuk dat ik onze dochter nog heerlijk elke avond voor mag lezen, want behalve deze boeken zelf te lezen, blijft voorlezen ook nog erg leuk!
Britt & Esra – Safari te paard – Joke Reijnders
Zelf lezen, paperback, 128 pagina’s, Karakter Uitgevers