Britt & Esra – Het paard zonder ruiter (recensie)

‘Britt & Esra – Het paard zonder ruiter’ is alweer het vierde deel in de populaire serie fictieboekjes over de jonge Britt en Esra. De personages zijn gebaseerd op de populaire presentatrices van het You-Tube-kanaal PaardenpraatTV

Britt en Esra zijn met hun pony’s op trektocht in de Franse Ardennen. Als ze ‘s avonds in het huisje zitten, horen ze gesnuif rond hun hutje. De volgende dag vinden ze een loslopend paard met zadel en zadeltas, maar zonder ruiter. Ze gaan op zoek naar de ruiter, maar het blijkt dat ze daarin niet de enigen zijn…

Britt, Esra, Rania gaan op trektocht door de Franse Ardennen. Daar horen ze dat Jason een foto wil proberen te maken van supermodel Bibi en haar paard, omdat zo’n foto veel geld oplevert. Het schijnt dat ze ergens in de buurt logeert. Als die foto lukt, zal dat veel geld opbrengen. Britt, Esra en Rania besluiten om Jason mee te helpen om Bibi te vinden. Maar net als ze besloten hebben om hier niet meer aan mee te werken, omdat het niet goed voelt, zien ze een loslopend paard, dat opgezadeld is, maar horen ze ook dat Bibi is verdwenen samen met haar paard.
De meiden besluiten toch weer op zoek te gaan naar Bibi, maar dit keer met een andere reden. Zal het ze lukken om Bibi te vinden?

Wederom een leuk en spannend avontuur van Britt & Esra. Onze dochter mist geen aflevering van PaardenpraatTV en leest deze boekjes keer op keer. De boekjes zijn zo ontzettend leuk omdat Britt & Esra hierin de hoofdrol spelen, het over paarden gaat en ze elke keer een ander avontuur beleven. We hopen dan ook dat er nog héél veel delen komen van deze serie!
Britt & Esra – Het paard zonder ruiter – Joke Reijnders
Zelf lezen, paperback, Karakter Uitgevers