Ballerinadroom – Een waar gebeurd verhaal (recensie)

Dit is het waargebeurde verhaal van ballerina Michaela DePrince, speciaal verteld voor jonge kinderen: hoe een weesmeisje uitgroeide tot een internationale ster. Een droomverhaal om voor altijd in je hart te sluiten!

Het leven Michaela veranderde voorgoed op de dag dat ze op een tijdschrift een foto zag van een ballerina. Op dat moment woonde het driejarige weesmeisje in een kindertehuis in Sierra Leone. Na haar adoptie verhuisde ze naar de Verenigde Staten. De afbeelding van de ballerina heeft haar nooit losgelaten. In haar nieuwe vaderland besloot ze haar droom te volgen om zelf ook ballerina te worden. Door heel hard aan haar talent te werken overwon ze de grenzen van het stereotiepe schoonheidsbeeld in de balletwereld. Inmiddels is zij tweede soliste bij Het Nationale Ballet.

Een waar gebeurd verhaal, maar zó mooi beschreven voor kinderen! Michaela groeide op in een weeshuis, omdat haar ouders waren omgekomen tijdens een oorlog. Ze had een huidziekte, die zorgde dat ze witte vlekjes op haar bruine huid kreeg. Hier werd ze vaak mee gepest, maar Mia pestte haar nooit. Zijn werden dan ook beste vrienden. Uiteindelijk werden Mia en Michaela beiden geadopteerd, door dezelfde ouders. Ze werden dus zusjes. Vanaf dat moment veranderde hun leven: Michaela mocht op balletles en uiteindelijk werd ze een beroemde balletdanseres…

Een ontroerend – waar gebeurd – verhaal. Prachtig geschreven! Het boek laat zien dat je alles kunt bereiken wat je maar wilt, als je maar nooit de moed laat zakken en door blijft zetten!
Michaela is daar hét voorbeeld van! De prachtige illustraties laten zien hoeveel plezier Michaela heeft tijdens het dansen. Een schitterend verhaal, waarin blijkt dat alles mogelijk is!
Ballerinadroom – Michaella & Elaine DePrince